Red met HVSbackup meer dan alleen je Hyves profiel

Breda, 21 november 2013 - Vanaf nu is het mogelijk om ook Hyve netwerk pagina’s te downloaden met de applicatie HVSbackup. Dit zijn zowel gesloten als publieke groepen die werden opgericht door bedrijven, verenigingen, bekende Nederlanders en talloze andere organisaties of personen. Zo is de Hyve ‘Nationaal 4 en 5 mei comité’ een van de grootste netwerken met bijna een half miljoen leden.

4 miljoen Hyve netwerk pagina’s dreigen verloren te gaan

Van dergelijke pagina’s met veel content van hyvers, zijn er bijna 4 miljoen te vinden. Je kunt ze vergelijken met Facebook pagina’s. Hyves biedt zelf geen mogelijkheid om deze informatie veilig te stellen. “Dat betekent dat tientallen miljoenen foto’s, berichten, krabbels en andere data verloren zullen gaan zodra Hyves als sociaal platform, op zwart gaat”, constateert Sebastian Hagens. Naast Hyve pagina’s kunnen ook persoonlijke berichten en documenten worden gedownload met HVSbackup. “Iets wat met de download tool van Hyves niet mogelijk is”, zegt Sebastian.

HVSbackup al 3 jaar actief

Sebastian biedt namens Sebastix al sinds eind 2010 een oplossing voor Hyves gebruikers die hun profiel met foto’s, video’s, krabbels, wiewatwaar’s enzovoort willen downloaden naar hun eigen computer. “Mensen weten vaak niet dat alle ontvangen krabbels van vrienden die hun profiel verwijderen, verloren gaan. De afgelopen drie jaar is er ontzettend veel informatie verdwenen aangezien er al duizenden profielen zijn verwijderd.”

Sebastian kijkt naar de toekomst en is van mening dat ooit ook Facebook zal verdwijnen als sociaal platform. “Ik geef Facebook nog zo’n 3 tot 5 jaar. Wat gaat er dan met al onze content gebeuren? De download tool van Facebook is namelijk ook incompleet.” De oplossing van Sebastian hiervoor is de applicatie Facebackup en deze downloadt veel meer van je Facebook-profiel dan Facebook jou zal teruggeven aan data.

Downloaden

Geen Flash Player gevonden op je apparaat. De HVSbackup applicatie kun je alleen gebruiken op een computer. Hieronder staan de instructies om zelf HVSbackup te downloaden en installeren op je computer.

Zelf installeren:

Als het niet lukt om met bovenstaande knop HVSbackup te downloaden en installeren: