Ondersteuning

Deze applicatie maakt gebruik van de Hyves API maar is niet ontwikkeld, gecertificeerd of anderszins goedgekeurd namens of in opdracht van Hyves.
This application uses the Hyves API but has not been developed, certified or otherwise approved on behalf of or on the instructions of Hyves.

Wat vindt Hyves?

Op woensdag 1 december 2010 is HVSbackup op bezoek geweest bij Hyves in Amsterdam en daar heeft Hyves te kennen gegeven dat ze HVSbackup een leuk concept vinden en geen moeite hebben met onze bedoelingen. Hyves legt HVSbackup dus niets in de weg.

Veelgestelde vragen

Mijn download blijft hangen tijdens het downloaden van foto's

Het is ons bekend dat een download van afbeelding blijft hangen bij een .GIF bestand. Dit is een animatie, maar ook een afbeelding. Hyves heeft deze .GIF bestanden op een vreemde manier opgeslagen waardoor de applicatie die niet via een normale download stream kan downloaden. Heb je zo'n .GIF bestand (geanimeerd) in je album staan? Verwijder deze dan en probeer alles opnieuw te downloaden met HVSbackup.

Ik heb betaald, maar geen code ontvangen.

Kwam je na je betaling terug op onze website? Zo ja, dan is er een mail met je code verstuurd. Heb je al gekeken in je spam inbox? Soms komen onze mailtjes daar terecht. Helaas kunnen wij daar niets aan doen. Zo nee, dan is er iets misgegaan met de koppeling vanuit iDEAL (als kenmerk is er geen numeriek cijfer bij de betaling vermeld maar het kenmerk 'code', de Rabobank zoekt nog steeds naar een oplossing voor dit probleem) naar onze website en stuur ons dan een mail naar support@hvsbackup.nl met de naam waarmee je de betaling hebt gedaan en het emailadres waar de code naartoe verzonden kan worden. We zullen je dan alsnog zo snel mogelijk een code toesturen.

Hoe open ik de HTML bestanden?

De HTML bestanden die op je computer staan die door HVSbackup zijn aangemaakt, zijn het beste te bekijken met moderne webbrowsers.
Dit zijn:
- Google Chrome (https://www.google.com/chrome/?hl=nl)
- Safari versie 5.0 en hoger (http://www.apple.com/nl/safari/download/)
- Firefox versie 8.0 en hoger (http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/)
We bieden geen Internet Explorer ondersteuning op Windows.
Mocht het niet lukken om de bestanden te openen, dan kun je nog altijd met de applicatie HVSbackup je backup openen.

Als ik de algemene voorwaarden / gebruiksvoorwaarden heb aangevinkt, gebeurt er niets.

Dit probleem komt (alleen op Windows) voor als je al eerder een backup heb gemaakt met HVSbackup en dit is een fout in het systeem van Adobe AIR. Het probleem is op te lossen door de volgende stappen te nemen:

Windows XP/Vista:
1. Je dient de map com.adobe.example.hvsbackup te verwijderen
2. De map staat op de volgende locatie: Documents & Settings > [jouw_username] > Application Data > Adobe > AIR > ELS
* Mogelijk is de map Application Data verborgen, zie hier de instructies hoe je deze kunt weergeven: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Show-hidden-files
3. Start HVSbackup nu op en het probleem is verholpen

Windows 7:
1. Je dient HVSbackup te verwijderen van de computer
2. Je dient Adobe AIR te verwijderen van de computer
3. Zodra je beide weer opnieuw hebt geïnstalleerd, is het probleem verholpen.

Ik krijg een melding 'Error: undefined'

Binnen Hyves worden niet alle data even correct opgeslagen. Dit resulteert soms in foutmeldingen die binnen HVSbackup zo goed mogelijk worden opgevangen. Deze foutmelding wordt mogelijk veroorzaakt door een fout gecodeerd stukje informatie van Hyves waar de applicatie niets mee kan. Dit wordt daarom overgeslagen. Je kunt gewoon op OK drukken bij deze melding. Als het goed is, gaat de applicatie gewoon verder met downloaden. Gebeurt dit niet, stuur ons dan een mail naar support@hvsbackup.nl.

Welke gegevens worden van mijn Hyves verzameld en op mijn computer opgeslagen?

  • vrienden;
    • gebruikersnaam
    • voornaam
    • achternaam
    • woonplaats
    • URL van Hyves profiel
    • URL naar profielfoto
    • aantal vrienden
    • aantal krabbels
    • aantal respects
    • aantal testimonials
    • aantal keer dat zijn/haar profiel is bekeken
  • krabbels;
    • body (tekstuele inhoud van de krabbel)
    • datum
    • naam van de afzender
  • wiewatwaar berichten;
    • emotion (tekstuele inhoud van het bericht)
    • locatie (waar)
    • datum
  • foto's;
    • een compleet data bestand wordt gedownload (binaire data) waar een JPEG bestand van wordt gemaakt en opgeslagen op je PC
  • video's;
  • documenten
  • blogs;
    • titel van de blog
    • body (tekstuele inhoud van de blog)
    • datum
  • inbox berichten
  • bewaarde berichten
  • verzonden berichten
  • publieke hyve pagina's
    • krabbels
    • albums
    • blogs
    • wiewatwaar's

Waarom moet ik HVSbackup toestemming geven om gegevens uit te wisselen?

Zonder toestemming kan HVSbackup geen backup maken van jouw Hyves gegevens. HVSbackup zal alleen jouw gegevens lezen en zal geen gegevens aanpassen of nieuwe plaatsen zonder jouw toestemming.

Plaatst HVSbackup automatisch een wiewatwaar op mijn profiel?

Nee, HVSbackup plaatst niet automatisch een wiewatwaar op je profiel. We zien dit als een ongewenste actie. Het is wel mogelijk om vanuit de applicatie een wiewatwaar te plaatsen. Dit kan echter alleen met jouw toestemming als je op de daarvoor bestemde knop klikt.

Is het mogelijk om ook alle telefoonnummers en emailadressen van mijn vrienden te downloaden en op te slaan?

Nee, dit mag niet van Hyves.

Kan ik alles later weer terugzetten op Hyves?

Nee, dat kan niet met HVSbackup. Je kunt het wel handmatig doen door alles vanuit de backup te kopiëren en te plakken naar de website van Hyves.

Hoe gaat HVSbackup om met mijn privacy?

HVSbackup hecht heel veel waarde aan privacy en neemt zoveel mogelijk maatregelen om deze voor jou te waarborgen. Met je persoonlijke code ben jij de enige die jouw informatie kan ophalen en dit wordt alleen op jouw computer opgeslagen. Wat jij er vervolgens mee doet mag je zelf bepalen. Meer informatie over HVSbackup en privacy vind je op onze Privacy Policy pagina.

Worden er persoonlijke gegevens en/of materialen door HVSbackup opgeslagen?

Nee, HVSbackup mag geen persoonlijke informatie van jou opslaan. Dit mag niet van Hyves wat te lezen is in de algemene voorwaarden van de Hyves API in artikel 4.2F.

De applicatie blijft hangen tijdens het downloaden

Neem contact op met support@hvsbackup.nl.

Waarom is HVSbackup niet gratis?

Wij geloven niet in gratis. Als HVSbackup gratis zou zijn, zouden we;

  • niet in staat zijn om jou de service te verlenen die je verdient;
  • jouw waardevolle informatie niet veilig kunnen teruggeven;
  • geen verbeteringen kunnen ontwikkelen;
  • geen andere handige applicaties kunnen bouwen.

Aan wie betaal ik voor de persoonlijke code?

Aan Sebastix. Dat is een eenmanszaak van Sebastian Hagens, bedenker en oprichter van HVSbackup.

Ik heb een klacht, waar kan ik die indienen?

Daar moeten we iets aan doen! Je kunt jouw klacht mailen naar support@hvsbackup.nl. Leg je klacht zo volledig mogelijk uit, des te beter kunnen wij je helpen met het vinden van een oplossing.

Ik wil jullie helpen, kan dat?

Dat zou geweldig zijn! Mail naar info@hvsbackup.nl als je ons wilt helpen.

Ik krijg een melding dat niet al mijn krabbels / www's / blogs gedownload kunnen worden.

Door een vreemde codering van bepaalde karakters lukt het niet altijd om alles op te halen vanaf Hyves. Dit heeft te maken met de codering van deze informatie vanaf Hyves naar de applicatie.

Kan ik met HVSbackup ook mijn filmpjes downloaden?

Ja dit is mogelijk sinds versie 1.0.0! De filmpjes die je hebt geplaatst op Hyves, kun je downloaden als .flv bestanden. Dit zijn Flash video bestanden. Er zijn verschillende mogelijkheden om deze video's te bekijken: meer informatie op Google

Kan ik een publieke Hyve pagina backuppen?

Ja! Dit is mogelijk vanaf versie 1.0.1! Je kunt alleen Hyve pagina's downloaden waarvan je beheerder bent.